Geplaatst op 13-12-2010 om 12:04
Ik zou heel erg graag naar Afrika gaan, maar ik ben er helaas nog nooit geweest. Het liefste wil ik dan wel écht naar de Afrikaanse landen. Het noorden en het zuiden lijken me allebei ook heel leuk, maar ik zou ook heel graag in midden-Afrika ergens willen gaan. Maar Afrika lijkt mij dus echt geweldig. Maar ik ben tot nu toe nog nooit buiten Europa geweest, dus als ik later ouder ben en geld heb, zou ik echt supergraag een keertje een wereldreis maken ofzo. Afrika lijkt me echt zo mooi.
Eh, ik ben niet echt van de vooroordelen, maar als ik toch iets moet zeggen, zou ik zeggen dat ze de mentaliteit van dag tot dag hebben. Een soort van hakuna matata gedachte. Vandaag moet ik dit doen/eten hebben en morgen zie ik wel weer verder. Ze denken alleen aan vandaag en morgen is nog heel ver weg. Zolang er maar vandaag is. Zoiets zou ik dan zeggen, ja.
En ik vind het best logisch dat (ook) Afrikanen hun eigen regio's heel anders vinden.
Dat is hier hetzelfde. Sommige gedachtegoederen (? XD) zijn volgens sommige Nederlanders typisch Nederlands, maar de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld, is een universeel gedachtegoed (ook al ben ik het daar niet mee eens, het is eerder Westers) en dus niet typisch Nederlands en dus moet je het ook niet zo benaderen, maar toch doen heel veel mensen dat als ze zeggen dat we bedreigd worden door de 'culturen van buitenaf'. En wij Nederlanders zijn dan nog niet zo heel erg gericht op ons eigen landje, maar er zijn ook landen die dat wel zijn, terwijl de Westerse landen ook niet tot nauwelijks van elkaar verschillen. De meeste wetten zijn allemaal gebaseerd op een en dezelfde normen en waarden. Waarschijnlijk is het in Afrika dan wel wat extremer dan hier, daar weet ik dan niet veel van af, maar ook hier vind je vaak dat mensen denken andes te zijn, maar in feite is er helemaal niet zoveel verschil.