Geplaatst op 8-12-2010 om 21:47
Hallo!
Ik ben dus Milou. Ik ben geboren op 12 april 1994. Ik zit in het vijfde jaar van het VWO, maar ik heb een hekel aan school. Thuis vind ik het ook niet zo leuk. De laatste tijd ging het niet zo goed met me. Daarom heb ik zelf de stap gezet om naar maatschappelijk werk te gaan. Daar dacht Tanja meteen aan hoogbegaafdheid. Ik vond het wel grappig, want er wordt altijd heel snel een stempel op mij gedrukt. Vroeger was het ADHD, heel vroeger was het autisme en nu was het hoogbegaafdheid?! Ik vond het ook wel grappig dat twee mensen die zelf hoogbegaafd waren (die heb ik leren kennen via een Harry Potter forum) aan mij vroegen of/zeiden dat ik hoogbegaafd was, maar verder verdenk (?) ik mijzelf daar niet van. Ik kwam op forum doordat ik iets op zocht, maar ik weet niet meer precies wat dit was. Kwantummechanica misschien.
De dingen die ik graag in mijn vrije tijd doe, zijn vooral lezen en ook zelf schrijven en discussiëren. Ik lees alles wat kan en ik heb geen afkeur voor een bepaald genre (haat aan hokjesdenken!). Ik schrijf van alles. Discussiëren doe ik heel graag, al houd ik wel van de kalme discussies. Een paar mensen hebben het over een onderwerp en ze mengen wat argumenten in de discussie, maar gaan niet heel fel debatteren. Zo kan ik mijn gedachtes wat laten pruttelen en ze ook beter uitleggen.
Verder zit ik in de milieuraad op school (we hebben al biologisch afbreekpaar toiletpapier!), al geloof ik niet zo in dat hele 'mensen-zijn-de-schuld-van-klimaatverandering-gedoe'.
Verder nuanceer ik graag. En epibreren is ook iets wat ik regelmatig doe.
Ik vind eigenlijk veel te veel leuk. Filosofie en literatuur zijn echt dingen die me altijd blijven boeien omdat ze zo veelzijdig zijn. Op dit moment vind ik moderne natuurkunde heel erg leuk, vorige keer was het de hydrostatica. Daarvoor was het kosmopolitionisme. Ach, het verschilt per tijd.
En aangezien er veel Harry Potter fans hier zitten: Harry Potter heeft vooral in mijn jongere jaren mijn ik echt gevormd. Ik was altijd heel chagrijnig en tegendraads waardoor mijn moeder in groep 3 heel vaak naar school is moeten komen. Het enige wat me kon boeien was het geschreven woord en ik had al snel in de gaten dat, als je straf kreeg, je als straf moest gaan lezen. Ik kreeg superveel straf en ik mocht dan gaan lezen, waardoor mijn moeder weer naar school moest. In groep 3 was het waar ik Harry Potter uitvond en ik was er weg van. Ik denk dat Harry Potter me veel geleerd heeft in mijn jongere jaren, maar het is dan ook een serie waaruit je redelijk veel kunt leren, vooral als zesjarig kind.