Geplaatst op 2-12-2010 om 19:51
Hallo allemaal,
ik ben nieuw en weet dus niet echt hoe actief dit forum is, maar: you'll never know if you never try
Ik ben dus van België, ik heb gezien dat de meeste hier van Nederland zijn, ik ben 16 jaar en zit in het 5de middelbaar (ik ken het schoolsysteem van nederland niet echt, in ieder geval: hierna nog 1 jaar en dan hoge school ofzo)
Ik hou enorm van zingen, ik dans graag,.. Kortom: ik ben een muziekfreak
Sinds kort is er door een psychologe vastgesteld dat ik hoogbegaafd ben. Ik wist al langer dat ik anders dacht dan leeftijdsgenoten. Een jaar geleden ben ik mijn 2 beste vriendinnen kwijtgeraakt. Ik heb me een jaar lang suf gepiekerd wat ik verkeerd zou gedaan of gezegd hebben waardoor de vriendschappen waren verwaterd. Maar nu heb ik eindelijk een antwoord waar ik een dubbel gevoel bij heb.
Sinds februari ben ik oververmoeid en sinds september heb ik er klierkoorts bij gekregen, maar dat is een ander verhaal. Hoewel het ook veel met mijn hoogbegaafdheid te maken heeft. Ik ga nog met halve dagen naar school en kan mijn schoolwerk niet doen zoals ik het wil doen. Sommigen noemen me een strever, maar ik noem me gewoon perfectionistisch. NIet enkel op vlak van school, maar ook qua zang ben ik nooit helemaal tevreden en wil ik meer en beter.
Ik heb het nog altijd moeilijk met het woord hoogbegaafdheid... Dat leek me altijd iets voor mensen die altijd winnen met een quiz, die alles weten en bijvoorbeeld volledig meezijn met de politiek. Al deze dingen ben ik dus niet, totaal niet politiek geïnteresseerd, weinig algemene kennis dus altijd de laatste met een quiz. Ik heb wel een heel goed wiskundig inzicht en een talenknobbel.
Ik voelde me de laatste tijd al niet meer lekker in m'n vel, nu weet ik hoe het komt. Ik zit liever bij volwassenen dan bij leeftijdsgenoten... Daarom sluit ik me aan bij dit forum, om zo wat meer te weten te komen over hoogbegaafdheid en over leeftijdsgenoten die 'hetzelfde' zijn als ik
x