Geplaatst op 26-5-2004 om 02:39
Okee... ik zal nog even op mezelf terugkomen. Ik ben namelijk zelf van mijn stelling overtuigd, maar heb er soms moeite mee dergelijke dingen over te brengen zoals ik het daadwerkelijk zie.
ik heb eens na lopen denken (let op de tijd van posten

)over hoe ik het beter kan verwoorden. Lizannes zei:
Quote:
Nouja... Als het perfectie is "binnen beperkingen" dan kan je alles wel perfectie noemen... Als je perfectie niet baseert op de "ideale wereld" dan is het geen perfectie meer
Ik ga een voorbeeld geven wat mijn idee moet verduidelijken, maar ik weet bijvoorbaat dat 1 voorbeeld niet genoeg is om aan te geven wat ik bedoel. Hoewel Agnost aangaf aan mijn uitleg genoeg te hebben.
Een voorbeeld dus:
Op 12 augustus 1934 loopt Chris Berger (NL) een wereldrecord op de 100m, nl in 10,3 seconden. 14 september 2002 doet Tim Montgomery (USA) er slechts 9,78 seconden over.
Beide tijden zijn misschien niet perfect, maar komen steeds dichter bij een steeds minder snel afnemende lijn (toch een beetje wiskunde, speciaal voor agnost dan!). Ze streefden allebei naar perfectie. Maar wat is perfectie in deze? In principe is de steeds minder snel afnemende lijn (ja, sorry, er is vast een hele mooie term voor, maar dat krijg je als je niet oplet bij wiskunde... ik verzin meestal alles zelf wel nog een keer, maar dan zonder de officiele term) voor de atleten perfectie te noemen.
Ben je er nog? Ok. Nou mogen jullie lekker gaan bekvechten of dit absoluut is ja of nee, dat boeit me niet.
Net als dat die atleet zich er never voor zal interesseren hoe snel 'ie in een ideale situatie zou lopen. Bijvoorbeeld op Mars, waar de zwaartekracht 1/3 is van hier (of loopt ie daar dan eigelijk langzamer? Waarom begrijp ik zo'n dingen dan weer niet??? aargh!).
Wat ik wil zeggen is dat voor iedereen en voor elke situatie er andere kaders kunnen zijn waarbinnen perfectie anders gedefinieert kan worden.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Nogmaals, dit was slechts ??n voorbeeld. Mijn ideeen zijn wel wat uitgebreider, ik probeer alleen iets te verduidelijken in geschreven (getypte) tekst...